Friday, December 24, 2010

Perubahan

Assalamualaikum warrahmatullah hiwabarakatuhu , terlalu banyak ujian yang mendatang kepada qisti sejak akhir - akhir ni , haihhh , malas sebenarnya nak cerita . Ahha (!) , mula - mula sebab perempuan , memang tak logik kan . Lepas tu , masalah susah untuk menghafaz . Ya Allah (!) , aku minta engkau berikan petunjuk supaya aku boleh menyelesaikan masalah ini Ya Allah . Bukan mudah untuk seseorang penghafaz menghafaz Al - Quran . Maksiat kecil dan besar perlu dijaga setiap masa walau dimana jua kita berada . Haihhh , apa boleh buat , bertawakal sahajalah .

Dua minggu di HAFIZ , merupakan minggu untuk memantapkan hafazan . Tetapi , susah untuk aku mengingatkan semula apa yang telah qisti hafazkan . Sedangkan sahabatku yang lain , senang untuk menghafaz . Setiap hari , qisti berfikir , mengapa selami ni qisti susah untuk menghafaz , adakah dosa qisti terlalu banyak ? , adakah qisti telah banyak menyakitkan hati orang lain ? , adakah Allah tidak terima amalan qisti ? , MUNGKIN JUGA . Maha suci Allah , Ampunkanlah Dosa yang telah qisti lakukan selama qisti hidup di muka bumi ini Ya ALLLAH (!) .

KULIAH HAFIZ , kini qisti ingin memantapkan semula hafazan qisti , memantapkan madah - madah yang akan dipelajari awal bulan satu ini pada semester dua yang akan mendatang . Doakanlah untuk kejayaan qisti dalam menghafaz , semoga Allah merahmati kamu semua . InsyaAllah . sampai berjumpa lagi . Assalamualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuhu .

No comments:

Post a Comment